HTML

memo

Akinek nincs múltja, annak jövője sincs. Ha egy közösség nem akar emlékezni, megismétli a múlt hibáit. A gyakorlati ismereteket általánosítják a szakmák, végső soron a kutatások és a humán tudás. Az élet szépségéről énekelnek a múzsák, akiknek anyja az emlékezés.

Friss topikok

Címkék

A bíróságokról

2012.03.17. 15:56 Minnesota

Az alkotmányos témákat figyelve, elolvastam a Magyar Nemzet március 17-i híradását.

Eszerint a Velencei Bizottság titkára, Markert telefonon tájékoztatta Strassburgból az MTI-t az elfogadott módosításokról. Mint elmondta, a bizottság több változtatást eszközölt a bírósági és egyházügyi véleménytervezetben. Itt a bíróságokról és a bírákról szóló törvénnyel kapcsolatos állásfoglalást veszem szemügyre. M.kijelentette: ezzel kapcsolatban nagyon kritikus volt a véleményük, álláspontjuk szerint ez a jogszabály nem felel meg az európai normáknak. Bírálatuk fő tárgya elsősorban az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnökének szerepe, akinek hatásköre értékelésük szerint túlságosan széles, túlságosan nagy jogkörökkel rendelkezik, és lényegében nem vonható felelősségre.

Üdvözölték ugyanakkor azt a tényt,  hogy a magyar kormány kezdeményezte a jogszabály módosítását.

(A magyar egyházügyi törvényről alkotott bizottsági vélemény nem olyan negatív, mint a bírósági törvényre vonatkozó – folytatta Markert. Itt is megfogalmaztak bizonyos kritikát, de általánosságban úgy gondolják, hogy a szöveg jó keretet nyújt egy megfelelő jogszabályhoz.)

 ide iktatom a blogtéri hozzászólásokat:

 

smirgli
2012-03-17 17:41:42

Még hogy normák!
Mit szól ehhez a Korszakos?

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-17 17:58:06

kijaza korszakos?

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-17 18:33:19

A nyilatkozó teljes neve Thomas Markert. A világszerte elismert jogi szaktekintélyek konszenzusos állásfoglalását ismertette röviden. A teljes szöveget hétfőn teszik közzé.

[passzívra állítom] - [törlöm]

smirgli
2012-03-17 18:45:07

2
Mne

kijaza korszakos? Hát a dackorszakos. Meg az alsó középkategóriás vezető garnitúra. Meg az alsó alsókategóriás gombnyomogatói.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-17 18:56:59

Magukhoz való eszük van. "A termőföld és a hazai nagytőke jelentékeny részét kaparintotta meg a közeliek hálózata." - írtam a moreszk.hu "honlapon". Zsíros megrendeléseket adnak nekik, ezzel hizlalva a milliárdjaikat.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-17 18:58:28

Ők pedig támogatják az alsókategóriás kormányzást.

[passzívra állítom] - [törlöm]

smirgli
2012-03-17 20:54:06

A vircsaftot előre vetítette az alaptörvény. Megírtam - a Tanulókör segítségével - hogy mi abból az elfogadhatatlan. Kifejezte a vircsaft hasadását, melynek két széle ma sem hozható össze. Nem lehet azt írni Nyugatra, hogy rohadt gyarmatosítók, gyertek minél hamarabb.

[passzívra állítom] - [törlöm]

büyük
2012-03-17 22:11:51

smirgli: :))
Bizonyára ezért szerepelnek a moreszk.hu felületen. Mint Mne írja [5], megkaparintják, amit lehet (és ehhez értenek is). A végső kormányzati döntések nagy részét viszont tényleg alsókategóriás hozzánemértők módjára hozzák. Későbbi elbíráláskor már nem bújhatnak a nemzet mögé.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-17 22:16:05

Akkor már nem. A hasadás már jelenleg is felszínre jut a diplomáciában, bármennyire igyekeznek leplezni a kiküldöttek. Protestáns nyugatiak a többieknél is kevésbé kedvelik a furmányt.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-18 08:17:42

7
smirgli

A gyarmatosító baloldal: Merkel, Sarkozy, Barroso & Co. ne írja elő nekünk a törvény előtti egyenlőséget a bíráskodás szabályozásával.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-18 08:31:26

Embert a barátjáról. Nálunk a bunkó utcagyerek is támogatja a rezsimet, például a Milla tüntetésének megzavarásával. A szélsőjobb is védi a kurzust, mely ezért henceg az eddig sosem elért egységgel.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Kultura
2012-03-18 08:42:15

Az a Sarkozy nem sokaig lesz, mar tuntetnek ellene.

[passzívra állítom] - [törlöm]

büyük
2012-03-18 08:51:13

Tavaly írtam, éppen Mne-nél, hogy ennek a vircsaftnak
" nem a hozzáértés hiánya a fő tulajdonsága, hanem az, hogy kedvezményezettje minden magaslatot el akar foglalni és érdekei érvényesítésében nem ismer korlátokat, törvényhozása is ezt szolgálja. De ez már részben túlmegy a szakmai megalapozottságra összpontosító érdeklődésünkön."
(büyük
2011-07-16 15:19:58)

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-18 15:03:43

10
kalas
Értem a tréfát. A gügye propaganda nevezi baloldalinak azokat, akik bírálják a bárgyú törvényeket. Továbbá gyarmatosítónak, magyarellenesnek.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-18 15:11:29

11
kalas
Védi az európai normákat és értékeket megkövetelő bírálat ellen. Mint hatalmi rivális, ugyanezzel szembeni puhasággal vádolja.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-18 15:20:43

12
Kultura
Nem sokáig. Ő és a többi prominens néppárti kezdetben az új rezsim fő külföldi támasza volt. Ez megszűnt, amikor látták, hogy a közös politikai-ideológiai irányzatot az esztelenségig túlhajtja, őket is kompromittálva. A túlhajtás egyben visszájára fordítást jelent.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-18 15:33:00

13
büyük
"érdekei érvényesítésében nem ismer korlátokat". Retorikai marketingje is egyre zabolátlanabb, tartalmában pedig gátlástalanul dilettáns. Mindez nem egyetlen hasadásos személyiségen múlik. Az egész vezérkar felelős ezért, intelligensebb tagjait is beleértve.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-18 17:01:47

7
smirgli
"A vircsaftot előre vetítette az alaptörvény." Olyanok állították össze, akiknek a presztizse zérus a nemzetközi alkotmányjogász közösségben. A felhasznált háttéranyagok között a rendi alkotmányosság iratai domináltak. Középkori és ósdi módon monarchikus újkori jogelveket is tartalmaz, melyek mellett a modern emberjogi igények formálissá válnak. A később elfogadott kétharmadosokban az összevegyítés torzszülött jellege nyilvánult meg.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Carolus
2012-03-18 18:30:37

Szándék, kísérlet és megvalósult cselekmény fokozataiban észlelhetők a törekvések. Az ET elemzései szerint a bírósági törvény a jogi egyenlőséget veszélyezteti. Az egykulcsos adó mai formája a szolidaritást, amit régen a testvériség jelszava fejezett ki. A médiatörvény a szabadságot.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-18 18:51:13

11
kalas

A "bunkó utcagyerekek" egy része a 13-as szektorban szocializálódott. Annak jellegzetes alakja volt Kubatov Gábor, az egykori országos pártigazgató, ma az FTC elnöke. Összekötő kapocs. A kormányzat retorikai jelszókészlete ma is nagy súllyal veszi figyelembe az ilyen és ehhez hasonló szociális miliő intellektuális igényeit.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-18 18:57:11

A makrogazdasági látomások megvalósítására történt kísérlet kudarccal végződött. A közpolitikai víziókról most állítják ki a bizonyítványt. Közben épülnek az államtól függő hazai cégbirodalmak.

[passzívra állítom] - [törlöm]

széna
2012-03-18 20:13:00

Mne
16
" Ő és a többi prominens néppárti kezdetben az új rezsim fő külföldi támasza volt." Ez a hosszabb időtartam Proust nyomán egy percbe sűríthető. "ez az a perc, amikor az az épeszű úriember, aki egy bolonddal beszél, még nem látja, hogy bolonddal beszél."

[passzívra állítom] - [törlöm]

smirgli
2012-03-18 20:55:30

Mediokráciánk közéletében duma szinten jelenik meg a bolondéria, a dackorszak, a legalizálás, a vállalkozások segítése, a középosztály emlegetése, a népbarátság, a hencegés, az áhítat, a családvédelem, stb. Tartalmi szinten könyörtelenül erőltetett cél a tartós hatalmi pozíció és a nemzeti nagytőke előnyhöz juttatása.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-19 12:10:16

Következtetéseket vonok le, megköszönve a kommenteket, melyek hasonló meggondolásokat tartalmaznak: 1. Rendszerünk: oligarchia, vagyis kevesek uralma, mely a saját érdekét a nemzet érdeke elé helyezi. 2. Retrográd jellegű: a szabadságjogokat korlátozva, '44 előtti közéleti működéseket restaurálgat, ha már a francia forradalom előtti ancien régime-t nem is képes feltámasztani. 3. Politikai ideológiája kendőzetlenül radikális, eldobta a mérsékelt választók elcsábítására korábban használt leplező fordulatokat. 4. Kitüntetett társadalmi bázisa a minden eszközzel magának kaparó, tollasodó helyi, vidéki nagyvállalkozó réteg és az abból kinövő, vagy machinációkból meggazdagodó hazai nagytőke. 5. Kulturális térfoglalása a vásári demagógiát is alkalmazó kormánypropaganda terjesztését szolgálja. 6. Államosító törekvései a gazdasági őrségváltást és minél több pártkarrierista, kurzuslovag jól fizetett állásokba helyezését segítik elő. 7. Az új uralkodó osztály pozícióit alkotmányos erejű kétharmados törvények szilárdítják meg. Ezek hivatkozási pontja, végső jogforrása az alaptörvény. 8. Az utóbbi szedett-vedett dokumentum elfogadottságát a rezsim élet-halál kérdésnek tekinti, és kétségbeesetten védelmezi az európai normákat számon kérő hazai és külföldi, jobb és baloldali bírálatokkal szemben.

[passzívra állítom] - [törlöm]

büyük
2012-03-19 17:49:25

Így már jobban összeáll a kép. Tényleg nem egy korszakos hasadt lelken múlik, de mániás gügyögésével animálható a körülmények miatt feszült sokaság. A skizoformia még csak nem is betegség.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-19 21:01:57

24
Mne
Az oligarchia szót annak klasszikus értelmezésében használod. Manapság a közbeszéd ezen inkább réteget, vagy csoportot ért, semmint rendszert.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-19 21:06:29

25
büyük
Az "alsókategóriás hozzánemértők" a te kifejezésed volt [8]. Több szempontból is megfelel annak, hogy még a kisebb hivatalok viselőit is párthűség szerint választják ki. Mne összefoglalásából érthető, hogy az emiatt nálunk tapasztalt végletes dilettantizmus a rezsim természetével függ össze.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-20 18:16:36

Mindezzel együtt láthatók a kormányzat racionális lépései, melyek a társadalmi ellátó rendszerek korszerűsítésére, a visszaéléseket lehetővé tevő kiskapuk bezárására, az államháztartás rendbe tételére irányulnak. A gazdasági növekedés serkentése, a vállalkozások ösztönzése, az uniós források minél teljesebb felhasználása is hasznos célkitűzés. A rendszerváltás óta történt modernizációs lépéseket jelenleg újabbak követik ugyanezen az úton, cáfolva ezzel a mindenféle folytonosság tagadását sulykoló hazug retorikát.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-21 09:55:52

Kutatók nem ellenezhetik a kormány racionális lépéseit. Amikor valakik az egyik lábat premodern irányába húzzák, a másik lábat pedig, ezzel ellentétesen, a modernitás felé, akkor iszonyú feszültség támad, és előbb-utóbb szétszakadhat az egész szervezet!

[passzívra állítom] - [törlöm]

talon
2012-03-21 19:50:24

24
Mne
Gratula, politológusok lepipálva. A címtémán kívül más is van az ET batyuban. Nemcsak rólunk szól a mese, de rólunk is. "A véleménynyilvánítás szabadsága komoly ügy Törökországban. Kapcsolatban is vagyunk a török hatóságokkal, hogy módosítsák a jogszabályokat. Itt, önöknél is ez a helyzet. Jobb módosítani a törvényt, mint aztán beadványok ezrei nyomán Strasbourgban pereskedni." (Thorbjörn Jagland ET főtitkár)

[passzívra állítom] - [törlöm]

31

Mne
2012-03-21 20:09:36

A kormány már be is nyújtotta a parlamentnek a bíróságokról, valamint a bírákról szóló törvény módosítására tett javaslatát, amely túlnyomó részben választ ad a Velencei Bizottság észrevételeire. A médiaszabályozást is meg fogják változtatni. Most várják ezekről a véleményt az AB-tól, mely korábban megsemmisítette az említett törvények lényeges részeit. Nem csak külföldről érkeztek súlyos kifogások. A többihez hasonlóan az erre vonatkozó lódítás is megdőlt.

[passzívra állítom] - [törlöm]

széna
2012-03-22 17:28:02

A múltkor felfüggesztettétek a blogírást. Ismét lehetne embargózni, mert most sem frissül a VIP blogok listája. Viszont a bunkóságok sem kerülnek kirakatba. Ilyesminek a parlamentben a helye.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-22 19:34:25

32
széna
Állj le!. Csak akkor folytasd, ha el tudsz számolni azzal, mit csinált a nagypapi hatvan évvel ezelőtt.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-22 19:43:15

Ami a témát illeti, a Vel. Biz.-nak kevés a 31. hsz-ban említett módosítás. (A deficit meg túl sok.) Ergo, még gyengülhet a forint.

[passzívra állítom] - [törlöm]

talon
2012-03-23 15:18:06

24
Mne

Neked adott igazat a jobboldali WSJ (03.23.) Szerzője, R.Zhang szerint „a Fidesznek megvannak a saját oligarchái, akikkel szoros kapcsolatban áll, és ez is rossz jel. Idézi Solymosi Frigyes akadémikust, „aki úgy érzi, becsapta őt régi pártja és annak vezetése. Solymosi szerint Orbán machiavellista politikus, akinek nincs más terve az országgal, mint hogy az élén maradjon." Korcs gazdaságpolitikáját is említi.

[passzívra állítom] - [törlöm]

talon
2012-03-23 15:22:53

Annyit teszek hozzá, hogy a látszat ellenére szerintem sem egy emberen múlik az egész vircsaftolás. A felső hivatalviselők és az egész vezérkar osztozik a felelősségben. Az is igaz, hogy szükségtelen az egész rezsimet monoton sötét színben ábrázolni.

[passzívra állítom] - [törlöm]

talon
2012-03-23 15:26:31

Utolsó mondatom a 28. kommentedhez csatlakozik.

[passzívra állítom] - [törlöm]

széna
2012-03-23 18:49:26

27
kalas
Hozzád hasonlóan Aczél E. is megfigyelte, hogy a rendszer egyre kevésbé működik szakszerűen. "Diploma nélküli emberek, állatorvosból lett fejlesztési tótumfaktumok, nyegle ifjak, politikai lojalitásukkal tüntető emberek vezetnek minisztériumokat, hatalmas vállalatokat, szervezeteket, önkormányzatokat."

[passzívra állítom] - [törlöm]

smirgli
2012-03-24 14:35:34

Amit rezsimnek neveztek, annak két (összefüggő) oldala a kormányzás és a hatalomgyakorlás. Az előbbinek vannak ésszerűtlen és hasznos kezdeményezései. Az utóbbi három láncszeme: az alaptörvény, a sarkalatos törvények és a tényleges gyakorlat. Azokban sem minden rossz. Ami belőlük idejétmúlt és egyeduralmi, nem jó minőségű, azt még az alkotmányvitában megjelöltük, a nemzetközi intézmények pedig elítélték. A bevezetett jogrend, ezek miatt osztályon aluli minőségű.
Egy-egy választás után olykor más oligarchikus politikai-gazdasági csoportoké lesz a hatalom, más rétegek jutnak előnyökhöz, mint korábban. De 1990 óta eddig egyetlen vezető elit sem indított támadást a modern alkotmányosság rendjéhez tartozó alapintézmények ellen.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-24 18:28:34

32
széna
Itt is kirakatba kerülnek, ha annak gazdája megtűri az egymást marcangoló kannibálok beteg játszadozását. A kiújult dia szindróma miatt a további embargó valóban megfontolás tárgya lehet.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-24 18:43:30

39
smirgli
A két oldal nem egyenrangú. A kormányzás szakpolitikai részét a hatalmi szempontoknak rendelik alá. Annak hatásfoka így legyengül, és ezzel magát a hatalompolitikai célt is aláássa. Ezt próbálják semlegesíteni azzal, hogy időnként az egész vezetőség egy propagandaminisztérium szerepét látja el. Ideológiákat, mítoszokat terjeszt, időnként pedig nagyokat lódít. Az még kérdés, hogy ez a semlegesítés a végső elszámolásban sikerül-e.

[passzívra állítom] - [törlöm]

smirgli
2012-03-24 19:34:41

41
Mne
28. kommentedet 39.sz.a. "visszaigazoltam". A fentivel is egyetértek. Kulcspozíciókba választanak olyanokat, mint a legfőbb közjogi mélts., a domináns frakcióvezető, a kult.biz. elnök, az öblösszavú vidéki polgármester, stb. Vannak mások, hozzáértőbbek is, sokszáz szakember dolgozik lelkiismeretesen, de a rezsim alaphangját az előbbiek adják meg. "A bevezetett jogrend...osztályon aluli minőségű." - írtam fentebb.[39] Ezzel a gyatra minőséggel a továbbiakban nem foglalkozom; amit akartam, elmondtam róla.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Carolus
2012-03-24 21:32:52

40
Mne

A kirakott blog gazdája sem köteles tűrni bármely kretén idétlen hozzászólásait.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Carolus
2012-03-24 21:58:19

41
Mne

"Ideológiákat, mítoszokat terjeszt". A nemzet fogalmát is mitizálja, nem a valóságos nemzet valóságos gondjairól, (köztük az inkompetens gazdaságpolitika okozta nehézségekről) beszél. A romantikus szóözönt tudománytalan történelmi beszámolóira alapozza. Ebben támogatja a lumpen értelmiség. A nemzeti burzsoáziának is megfelel a frázisos hazafiság, melyben verbális igazolást talál a további tollasodáshoz. A kormányközeli médiumok széles körben terítik szét a korszakos és társai végsőkig leegyszerűsített sematikus magyarázatait.

[passzívra állítom] - [törlöm]

széna
2012-03-25 09:05:57

A rezsim nem konzervatív - ez következik mindabból, amit elmondtatok róla.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Carolus
2012-03-25 10:47:29

45
széna
Semmi esetre sem a pártcsalád európai és modern jellegű konzervatív szellemében. A magyar konzervatív gondolkodók elitje már korábban elítélte.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-25 15:09:16

Sem a hatalom nem tudja, hogy mit valósít meg, sem az ellenzék, hogy mit támad. A mostani modellt az államtan már több évtizede kidolgozta, tanulókörünk megismerte, de nem kapott felkérést arra, hogy mindezt a politikusoknak is megtanítsa.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-25 17:37:42

46
Carolus
Az amerikai konzervatívoknak is súlyos kifogásaik vannak a magyar rendszerrel szemben. Talon már idézte a WSJ-t [35]. Hozzá teszem Parkert az USA volt budapesti nagykövetét. Ő Reagan beszédírója is volt és mindvégig a Republikánus Párt mérvadó szereplői közé tartozik.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-25 17:49:15

47
Mne
"Sem a hatalom nem tudja, hogy mit valósít meg, sem az ellenzék, hogy mit támad." A baloldali ellenzék most kíván összeállítani egy ideológiát és arra alapozva, szakpolitikákat. Ám az utóbbiakat egyáltalán nem lehet ideológiára építeni. Hanem a helyzet és a trendek pontos elemzéséből kinövő prognózisra, átfogó, megalapozott stratégiára, tartósan követendő cselekvési módra. Röviden, egy jó programra.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-25 18:28:57

43
Carolus
Ha viszont huzamosan tűri, akkor ízlésébe beleférnek mindazok, akikkel egy az útja.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-25 18:30:39

49
kalas
Ahhoz, amit követelményként leírsz, olvasni kell a szakirodalmat, nem pedig felületesen tájékozódni sültkontárok fércműveiből. Az irodalom nem elég, ismerni kell a magyar életet. A vidék életét is, a küszködőkét, a szegényekét is.

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-25 18:45:11

Hogy ne a levegőbe beszéljek, idézem 48. kommentem forrását.
"Egy XIX. századi brit történész szavaival jellemezte Orbán Viktor miniszterelnököt és a Fideszt Mark Palmer, az USA korábbi budapesti nagykövete egy, a Népszabadságnak adott interjújában, amely a lap internetes honlapján jelent meg január elsején. "A hatalom romlottá tesz, és az abszolút hatalom abszolút mértékben tesz romlottá, a nagy emberek majdnem mindig rossz emberek" - idézte az interjúban az amerikai diplomata Lord Acton angol történészt. "

[passzívra állítom] - [törlöm]

kalas
2012-03-25 18:52:12

Nota bene: az amerikai konzervatív számára is ősforrás Lord Acton, a politikai liberalizmus egyik megalapítója. A jelenlegi, egymással pártvitákban perlekedő nyugati liberálisok és konzervatívok egy nagyobb, általánosabb szintű közös áramlathoz tartoznak, mely egységesen a liberális demokrácia híve. A mérvadó európai kereszténydemokrácia is ide tartozik. Ez nem fér bele némely hazai fafejekbe.

[passzívra állítom] - [törlöm]

Carolus
2012-03-25 19:12:54

53
kalas
Ezt neveztem "a pártcsalád európai és modern jellegű konzervatív" szellemének. [46] Annak alkotórésze a liberális demokrácia igenlése. Nálunk a liberális demokrácia igenlése hiányzik a ma uralkodó politikai mentalitásból. Ezért nem lehet modern európai értelemben konzervatív sem. (Mindezt aztán valóban meg kell különböztetni a szűkebb értelmű liberális politizálástól, de a rezsim jellemzésében nem erről van szó.)

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-25 20:52:51

54
Carolus
Tudok egy egyszerűsített meghatározást: az a kormány demokratikus, melyet le lehet váltani.
Rendszer szinten a liberális szó helyett mondhatunk modern, nyugati alkotmányos demokráciát, ahol ténylegesen, nem csak alaptörvényben írott malasztként érvényesülnek a fékek és ellensúlyok, a hatalmi ágak szétválasztása, a politikai kisebbség bizonyos ellenőrzési jogai, a médiumok, a bíráskodás autonómiája, stb.

[passzívra állítom] - [törlöm]

széna
2012-03-25 21:19:42

Varga Csaba, a PPKE professzora is szembeállítja a konzervatív szemlélettel az elvont elvek alapján ítélő mai kormányzást. "Pedig doktriner az a gondolkodás, mely absztrakt előfeltevésekből kiindulva vakon halad előre, nem pedig megvalósítandó célból, lehetséges következményekből visszafelé mérlegel. Doktriner az, aki úgy véli, hogy biztosan tud valamit, noha fogalma sincs – melyikünknek is lehetne? – társadalmi dolgaink elégséges mélységükben soha fel nem tárható összetettségéről. A konzervatív mentalitás éppen ezért habozó. Óvakodik bármiféle visszafordíthatatlan lépés megtételétől. Ám azért, hogy mégis cselekedhessék, múltja és környezete mintáiból merít. Hiszen egyetlen dologban biztos igazán: a dolgok mélységében." (NOL, 03.22.)

[passzívra állítom] - [törlöm]

széna
2012-03-26 08:47:26

A konzervatív szónak van egy olyan, általános, államférfiak számára pedig kötelező tartalma, hogy megfontolt, körültekintő. A tegnap idézett Varga Csaba szerint "egyetlen dologban biztos igazán: a dolgok mélységében. Ezért gyakorlatias. Újragondolásra nyitottan, lépésről lépésre ezért fontolgat, hiszen emberi tapasztalatokra, ezekből leszűrhető bölcsességre épít magatartása megválasztása során. Számít megérzésre, stílusra egyaránt. Innen adódik hát, hogy a legbiztonságosabb utat választja: egyensúlyoz, és eközben mérlegel. Mindig csak akkor s abban dönt, amikor és amiben múlhatatlanul szükséges."

[passzívra állítom] - [törlöm]

Mne
2012-03-26 13:04:55

57
széna
Vagyis a józan észre hallgat. Ebben az értelemben a rezsim nem konzervatív. Nem az a másik értelemben sem: kilóg az eur. néppárt politikai kultúrájából. Ha nem konzervatív, akkor micsoda? Ezt is megírhatná valaki (aki nem én leszek, ez biztos).

[passzívra állítom] - [törlöm]

büyük
2012-03-26 18:36:18

Csak a politikai gépezet tekintetében van igazatok. Más hatalmi területeknek más a színezete. A hivatalos ideológiai mező püspöklila. Ez ne lenne konzervatív?

[passzívra állítom] - [törlöm]

talon
2012-03-26 21:55:05

Az én szakmámban a már fél évszázada uralkodó pluralizmus-elitizmus témakör szorítja ki a konzervatív-liberális szembeállítást.

4 komment

Címkék: bíróság

A bejegyzés trackback címe:

https://memoriterblog.blog.hu/api/trackback/id/tr764936517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Minnesota 2013.02.09. 19:18:37

Itt közlöm a kommenteket, a 60.-tól végig.
60
talon ( a 60. komment teljes szövege)
2012-03-26 21:55:05
Az én szakmámban a már fél évszázada uralkodó pluralizmus-elitizmus témakör szorította háttérbe a szimplifikált liberális/konzervatív szembeállítást. Terjed a korporativizmus svéd modelljének (vagyis nem az olasz fasiszta válfajának) eszméje. A politikai hatalomért versengő több szereplő, autonóm érdekképviselet, szellemi szabadság, vagyis a klasszikus liberális értékek jellemzik őket. Egyszersmind a piaci kapitalizmus továbbélését, konfliktusainak rendezését segítik elő, tehát a társadalmi rend fenntartásában konzervatív funkciójuk is van.
[passzívra állítom] - [törlöm]

61
Mne
2012-03-27 12:19:37
59
büyük
Püspöklila természetesen a történeti mítosza is, a koronával meg a rendi alkotmánnyal. Köznevetségi törvénye úgyszintén elaggott szemléletet mutat. A 2. következtetésben írtam [24] a retrográd jellegről. Mindez egyben konzervatív, de nem az irányzat modern válfaja szerint, hanem egy régebbi, súlyos feudális elemeket cipelő korai, harácsoló kapitalizmus vélt érdekeit és vezetőinek korlátolt ismereteit kifejező módon. Felmelegítése anakronizmus, de mai zsákmányszerzést is igazolni próbál.
[passzívra állítom] - [törlöm]

62
kalas
2012-03-27 14:11:17
Mindkét, elmosódottan definiált irányzatból többféle létezik. Bármely hálózati rönkfejből ömölhet a gyalázkodás egy gyűjtőnéven említett törekvés ellen. Amikor kormányzati tényező szitokszóként használja pl. a liberális fogalmát, akkor ezeknek a bunkóknak a kegyét keresi. Ez a szitkozódás honi püspöklila színezetben is előfordul. Elégtelen pallérozottságról tanúskodik. Több esze van a Vatikánnak, mely a szélsőséges liberalizmus ellen emel szót, de nem támadja magát a liberalizmust.
[passzívra állítom] - [törlöm]

63
Carolus
2012-03-27 21:44:17
Első forrásból származó adalék a vezetés minőségéről: Pokorni Zoltán, aki a vezetők közül egyedül mondott nemet a köznevetségi törvényre, elég nyílt és feltáró erejű interjút adott a Népszabadságnak tavaly december 25-én. A vezérkar emberi és ismereti korlátait és gyengeségeit belülről ismerve mondotta: „Minden szakmának megvan a maga betegsége. A taxisofőrnek a könyökízülete fáj, a politikus paranoiás.” Nem véletlen, hogy a Bismarck -féle államvezetés jutott az eszébe. „Ez nem jön vissza.” - vélekedett. Mindennek fölébe, tehát a szakmai, elvi szempontok fölé is helyezte a vezető csoport összetartását. Tagjai hajlandóak elfogadni a másik véleményét annak érdekében, hogy közösségük fennmaradjon. Ezt a csoportérdek vezérelte együttest a pártjával azonosította. „Ez egy párt, egymást respektáló politikai közösség, összetartó, önvédelmező politikai közösség, ahol nem gondolkodunk mindenről egyformán.” Megjegyezte, hogy nulla mozgástérben kezdtek kormányozni, később viszont megvallotta: „Persze, hogy a kormány erőszakos. Mozgástér az nem úgy lesz, hogy szépen kérjük, azt csak erővel lehet teremteni.”
Ezt az erőszakos magatartást is hozzá tenném Mne nyolc pontjához. Együtt jár az akarat szerepét eltúlzó voluntarizmussal.
[passzívra állítom] - [törlöm]

64
Mne
2012-03-27 21:55:16
Súlyos önítélet. Aludjunk rá egyet! Jó éjszakát.
[passzívra állítom] - [törlöm]

65
talon
2012-03-28 18:28:12
A vita korábbi részében hasadásról volt szó, legutóbb pedig paranoiáról. A paranoid skizofrén betegek egy része nagyon intelligens és jól manipulál másokat. Egy elnökség ilyen működést mutathat akkor is, ha orvosilag egyik tagja sem szenved az említett betegségben. Csak a politikai össz-működésüknek vannak kóros vonásai.
[passzívra állítom] - [törlöm]

66
talon
2012-03-28 19:54:00
Az én szakmámra történt utalásomat [60] folytatva: nem hanyagolható el az erőteljesen államorientált irányzat (etatizmus) sem. Ódon konzervatív formája tekintélyuralmi, de keynesista és szociális piacgazdasági elemei a liberális demokráciákban is szerephez jutnak. A nacionalizmus ennek az irányzatnak az egyik fajta ideológiája. A nemzeti érzés nem.
[passzívra állítom] - [törlöm]

67
Mne
2012-03-29 10:23:37
A 24/1 pontot variálja a több oligarchikus érdekcsoport egymással szembeni huzakodása is. A pártoligarchia és a nagy üzleti szereplők között sincs direkt áttétel. A hazai nagytőke persze az állami megrendelések és kivételezések köldökzsinórján lóg. A 24/6 pontot értelmezi a racionális lépéseket elismerő kommentem [28]. A legtöbb falusi település iskolafenntartása ellehetetlenült, az államosítás itt reális megoldás. Azt nem kellett volna a nagyvárosokban mindenütt alkalmazni.
[passzívra állítom] - [törlöm]

68
smirgli
2012-03-29 12:43:23
A szolgalelkű közjogiakról se feledkezzünk meg. Az elnöki bemutatkozás értelmetlen hadováját, ars politikáját azon nyomban lelepleztem. Semmi baja nem lett, pedig nagyon ártott a nemzetnek a magatartása. Ha az utóbbihoz hasonlítjuk, most egy cseresznyemagon bukott el.
[passzívra állítom] - [törlöm]

69
Mne
2012-03-29 15:48:39
65
talon
"a politikai össz-működésüknek vannak kóros vonásai." Tehát nem egyénekre célzol. Képletesen szólva, a vezető csoport "paranoid skizofrén" mintájú magatartása valóban nagy veszteségeket okoz.
[passzívra állítom] - [törlöm]

70
Mne
2012-03-29 15:56:11
66
talon
"Ódon konzervatív formája tekintélyuralmi". A Monarchia eléggé az volt, de 1870-es törvénye megtiltotta a bírák áthelyezését, leváltását és köztük az ügyek önkényes átcsoportosítását. Nem rendelte őket alá a végrehajtó hatalomnak, mint most egy államigazgatási szervnek (OBH.)
[passzívra állítom] - [törlöm]

71
Mne
2012-03-29 16:07:30
68
smirgli
"A szolgalelkű közjogiakról"... Vagyis az államhatalom autonómiával felruházott testületeinek élére kihelyezett bólogatókról. Lásd még: "Az alattvaló", Heinrich Manntól. - Carolus [63] már úgyis javasolt egy újabb, kilencedik pontot az én nyolcas listámhoz. A tiéd lesz a tizedik: alattvalói lelkületű személyek kinevezése a kormányzással szembeni ellensúlyt fenntartani hivatott intézményekbe.
[passzívra állítom] - [törlöm]

72
Mne
2012-03-30 16:50:54
68
smirgli
Magad is megjelölted azonban Schmitt akkori beszédének értelmes hadovát tartalmazó részeit. Az alkotmánytervezetnek nemcsak a súlyos negatívumait bíráltad, hanem az európai jogrendet tükröző tételeit is elismerted. Én pedig, fentebb [28] a jelenlegi gyakorlat racionális elemeire mutattam rá. Egyszerű lenne az elemző dolga, ha minden fekete, vagy minden fehér volna. (Nézd csak, még rímel is. :))
[passzívra állítom] - [törlöm]

73
kalas
2012-03-31 13:02:32
Egyenként vizsgálandók a rezsim ismérvei az immár tízes lista különböző tengelyei mentén. De a tanulóköri műhelyhez még közelebb áll egy 11. dimenzió, ami az ortegai elmélet most közzétett ismertetéséből is következik: képes volt-e a rezsim akkora tudást, szellemi kapacitást mozgósítani, hogy korszakváltási célt merhetett kitűzni.
[passzívra állítom] - [törlöm]

74
smirgli
2012-03-31 19:58:31
73
kalas
Valószínüleg a 11. dimenzióra érdemes koncentrálni. Ezen belül arra, hogy van-e érvényes szellemi kompetencia a mai politikai kurzus mögött.
[passzívra állítom] - [törlöm]

75
Mne
2012-04-01 21:17:55
A két utóbbi kommentet állító mondatban megismételve, azt kérdeztem Italotól, hogy érdemes-e tanulmányozni őket. "Ha már első mondatodban meg is válaszoltad a kérdést, akkor azon nem maradt sok tanulmányozni való. " - írta vissza. Ezt a többi pontokra is alkalmazom, hiszen nagyjából már eljutottunk a konszenzusig. Széna javaslatát [32] is tekintetbe vettem, azonban nem kezdek bele egy újabb embargóba, csak a rezsimről szüntetem meg a blogírást. Elméleti tárgykörből az már régen a nemzet mindennapi megélhetésének, lelkiállapotának, politikai és civil mozgalmainak, hiedelmeinek, illúzióinak és csalódásainak témája lett.
[passzívra állítom] - [törlöm]

76
Mne
2012-04-02 16:10:53
Meg kell hagyni, annak idején szerencsés kézzel választották ki az álomfő jelöltet. A kiválasztót jellemzi a többi hivatalviselő rekrutációja is. Nekem senki se magyarázzon, én vagyok a többség...
[passzívra állítom] - [törlöm]

77
széna
2012-04-14 19:52:14
"Ez a hatalom egy szervezetében és habitusában tekintélyelvűen konstruált vazalluspárt mintájára építi át a társadalom teljes életét." (Friss Róbert, NSZ 2012.04.14.)
[passzívra állítom] - [törlöm]

78
talon
2012-05-21 21:54:27
Mne, 24 Szilágyi Ákos követ téged: "Magyarországnak nincsenek gazdasági oligarchái, de vannak (és még inkább lesznek) politikai oligarchái, akik saját uralmi rendszerük gazdasági megalapozására gyors ütemben igyekeznek új, erős gazdasági szereplőket létrehozni a régiek mellett, hogy rajtuk keresztül gyakoroljanak − szükség szerint − ellenőrzést, nyomást, befolyást a piac összes szereplőire."
[passzívra állítom] - [törlöm]

79
talon
2012-05-21 22:04:27
A 24. kommented után két hónappal írta a fentit (NOL 05.21.) Még ezt is: "Aki tehát oligarchákat keres, annak nem az üzleti életben, még csak nem is a hegemón párt gazdasági hátországában, hanem magában ebben a pártban kell kutakodnia...a kizárólagos uralomra épülő új közjogi rendszer eleve oligarchikus uralmat feltételez, minden egyéb jellegzetessége ebből következik. Az oligarchikusan felépülő, központosított hatalom korántsem csak a demokratikus ellensúlyokat és fékeket iktatja ki üzemmenetéből, hanem minden ellenhatalmat, autonómiát, külső és belső ellenerőt." Ámde a 67.kommented disztingváltabb megközelítésről tanúskodik.
[passzívra állítom] - [törlöm]

80
talon
2012-05-22 09:47:49
@kalas,49 Tóth S.P. pedig téged követ és Mne 51-et. "Úgynevezett demokratikus ellenzékünk híján van ... elveknek, képzelőerőnek, politikai tehetségnek, bátorságnak, hitelességnek, politikai vezetőnek , ami minimálisan is versenyképessé tehetné a kormányzati garnitúrával. Mára egyetlen adu ásza maradt: hogy Orbán diktátor... úgy tesz, mintha a jelen helyzet egyetlen ember feneketlen gonoszságának és hatalmi ambícióinak terméke volna." (NOL 05.22.)
[passzívra állítom] - [törlöm]

81
Mne
2012-05-22 19:09:16
talon:a közmédia pedig ezt is igyekszik alulmúlni. Gazdasági és társadalmi viszonyokról hangulatkeltő célzattal olyan kampányfilmet forgalmaz, melyet az illető területeken tudományos képesítéssel nem rendelkező személy állított össze. Ha a kurzustévét utánozva itt afféle kurzusajánlót vezetnének be, akkor visszavonom azt, hogy nem kezdek bele újabb embargóba. [75]
[passzívra állítom] - [törlöm]

82
kalas
2012-05-23 19:30:18
Mne: Ezen a téren csak egy egyéni bejegyzés ajánlotta, melynek szerzője, a jogszerűség keretei között direkt politikai marketingre használja a hálózati naplóírást: "Itt az ideje nemet mondanunk, mint ahogy azt a Fidesz döntő fölényű megválasztásakor tettük!" Ha azonban egy ilyen nyílt korteskedést folytató blog megint tartósan az Ajánlóba kerül, az azt jelenti, hogy a Blogter kurzusmédium lesz. Akkor én nemcsak bejegyzések, hanem hozzászólások írásától is tartózkodni fogok.
[passzívra állítom] - [törlöm]

83
kalas
2012-05-23 19:32:36
Persze, tudom: nem a blogszolgáltató, csak az Ajánló.
[passzívra állítom] - [törlöm]

84
kalas
2012-05-24 16:29:33
Megismétlem a 73. kérdését: képes volt-e a rezsim akkora tudást, szellemi kapacitást mozgósítani, hogy korszakváltási célt merhetett kitűzni? A rezsim magva, az azt irányító politikai oligarchia erre nem volt képes. Elégtelen felkészültségükből eredő döntéseik nívótlanságát még alul is múlja az általuk kézivezérelt közmédia.
[passzívra állítom] - [törlöm]

85
Mne
2012-05-25 12:43:06
kalas: nemcsak a kézivezérlésű zsoldos, hanem a magánszorgalmú önkéntes is. Mint egy híres, falubolond, ostorféreg, nanodux, ordaskortes, aberráns, életvize. Kutatók a politikai oligarchiát nem az ideológiája, csak az érdemi előrelépésre általa mozgósított szellemi kapacitás szempontjából méltatják figyelemre.
[passzívra állítom] - [törlöm]

86
kalas
2012-05-25 19:39:00
82: Viszont abban nem látok problémát, hogy olykor valamely kurzuslovag írása legyen a vezérblog. Annak is legyen néhány napja. Nem több.
[passzívra állítom] - [törlöm]

87
Mne
2012-05-25 21:23:11
A politikai oligarchia ismérveiről már leírást adtunk. Kiegészítésül néhány tekintélyelvű kelet-európai rezsim legfőbb tényleges vezetőinek kettősét említem meg. Olyanok, mint Beavis és Butthead. Csak ők a hatalmuk érdekét kifejező, lényegét pedig elfedő szimbolikus kijelentéseket hangoztatnak. Hol az egyikük, hol a másikuk. Ilyenek voltak a Kaczynsky ikrek, ilyen Putyin és Medvegyev. A nálunk regnáló vezetői csoport jellemzését pedig már befejeztük.
[passzívra állítom] - [törlöm]

88
talon
2012-05-25 21:52:32
Fontosabb, hogy javult-e vagy romlott a következő adat. Utolsó létminimum-számítását 2010-ben tette közzé a Központi Statisztikai Hivatal, s a számított értékek alapján a lakosság 37 százaléka, azaz 3,7 millió ember él létminimum alatt. (Ez egy főre vetítve 2010-ben átlagosan 64 ezer forint volt.) Újabb statisztikai megfigyelések szerint ma már négymillió ember tartozik ebbe a körbe.
[passzívra állítom] - [törlöm]

89
széna
2012-05-26 11:48:57
kalas: abban én sem látok problémát. Az Ajánlóba viszont ne kerüljön bármely oldali kortesblog, mert akkor az lesz a Blogter névjegye.
[passzívra állítom] - [törlöm]

90
smirgli
2012-05-26 16:13:30
Mne: Általában befejeztük, de a most említett ismérvről még van mondanivalóm. Az itteni páros egyike az egyeduralkodó közpolitikai zrt mindenben döntő, teljes jogkörű igazgatótanácsát vezeti. Ő irányítja a csúcson levők uralmát alátámasztó személyi állomány verbuválását: a pártfunkcionáriusok, a törvényhozók, a miniszterek, a többi állami vezető, a névleges ellenőrző (ellensúlyozó) szervek tagjai, az alsóbb szintű tisztségviselők, a közmédia szereplői, a kultúra hivatalnokai, közvetítő lépcsőfokon keresztül, nem formálisan, hanem ténylegesen mind az ő beosztott alkalmazottai, megélhetésük, karrierjük tőle függ. Így válnak eredetileg autonóm egyéniségek is a hatalomgyártó vállalkozás igazgatótanácsának döntéseit végrehajtó, jól fizetett zsoldosokká. Ilyen hierarchikus alárendeltségi, függelmi viszonyok között senki se várja, hogy ezek bármelyike szembefordul a kormányzati irányvonal egészével és ezt demonstrálva lép ki a kurzus szolgálatából. Beosztott alkalmazott a mai helyzetben amúgy is csak akkor mond fel, ha másik állást talál, de ma nincs, aki ilyet kínálna. Az is elenyészően kivételes eset, amikor valaki nyíltan hangoztatja az egyet nem értését. Az említett centralizált közpolitikai gépezettől függ a szakpolitikai folyamatok irányítása, ami az utóbbin meg is látszik. Ezen a terepen a mindent centralizálók valódi hozzáértésére akkor vetül fény, amikor beszédíróik közreműködése nélkül, spontán módon válaszolnak váratlanul felvetődött kérdésekre.
[passzívra állítom] - [törlöm]

91
Mne
2012-05-26 19:24:39
smirgli: a mindent centralizálók valódi hozzáértésére
- ami, mint korábban írtad, nem úgy általában, hanem a hangzatos történelemformáló igényeikhez képest elégtelen. Ám a leírásod szerinti gépezetet, megfejelve a szokásos trükközéssel, elegendőnek ítélhetik fontos üzleti kulcspozíciók, birtokok megszerzésére és eme gazdasági hatalom, no meg a sokcsatornás tömegpropaganda által támogatott választási kampányra. Végül a most kulcspozíciókba került széles üzleti-politikai konglomerátum érdekeit szolgáló döntésalapú tekintélyuralom tartósítására. - Ez itt egy márciusi poszt volt, a témát később Szénánál jártuk körül, annak bizonyára nagyobb volt a nézettsége is.
[passzívra állítom] - [törlöm]

92
széna
2012-05-26 21:40:19
Nyolcszázon felül, ami kismiska lehet az Akvárium egymást marcangoló cápáinak nézettségéhez képest. Ezt a posztot is látták jó páran? Ámde javaslatodra én ott elcsitultam, itt meg folytatódik? Jó lenne végleg befejezni.
[passzívra állítom] - [törlöm]

93
Carolus
2012-05-27 07:52:49
széna: Akvárium? Kannibál rezervátum. Aberráns kultusz. Különböző pártok, felekezetek hívei és ellenségei. Ha valamelyik elkóborol, meg is feledkezhet az emberevésről.
[passzívra állítom] - [törlöm]

94
Mne
2012-05-27 20:27:48
széna: kb.fele annyi, mint nálad. Mégis csak jó, hogy nyitva maradt, mert jött néhány tartalmas komment. De igazad van, a jelenlegi vircsaft megtárgyalását itt is befejezzük. Ebben a témában én szintén elcsitulok. Wirtshaftswissenschaft konyec.
[passzívra állítom] - [törlöm]

95
kalas
2012-06-04 17:58:04
89
széna
A mostani recept egyszerű. Végy egy tudományos leírást, pártod oktatási osztályáról, vagy egyéb hamisító műhelyből pedig néhány vaskos hazugságot, csúsztatást, extrém jelzőt. Keverd össze és ontsad egy alteregós nanodux tömlőn keresztül. - Néhány napig ez is eltűrhető, ennél tovább ellenjavallt.

Minnesota 2013.02.20. 20:59:56

@88 talon
Tavaly több: 84000 Forint volt a létminimum. Az még nem a mélyszegénység küszöbe.

szénaboglya 2013.02.21. 21:02:58

@Minnesota: A nettó átlagkereset pedig 144 eFt. Ha ehhez valakinek egy eltartottja van, egyéb jövedelem híján máris a létminimum alá kerül. Ebből még szűkösen meg lehet élni (alig). A milliós jövedelmű akárki pedig 47 ezret is elegendőnek tartott.

Minnesota 2013.02.22. 20:38:14

@szénaboglya: Viszont az ország jobban teljesít. Ja, hogy sokan nyomorognak? Még jobban kell teljesíteni. Reméljük, akkor nem fognak még többen nyomorogni.
süti beállítások módosítása